10 Kasım 2013 Pazar

Okuma Şenliği - Kış 2013




Pinuccia'nın düzenlediği Okuma Şenliği/ Kış 2013'te ben de varım. Daha önce yaz için düzenlediği etkinliği görmüş ama zamanım olmadığı için katılamamıştım. İkincisinin düzenlendiğini görünce hemen listemi hazırladım. Bu işin en güzel kısmı liste hazırlamak sanırım. Hazırlarken bir hayli eğlendim. İşte Okuma Şenliği/ Kış 2013'te benim okumayı planladıklarım. Bazı kategorilerde kararsız kaldım ve iki kitap ekledim. Yine daha sonra değiştirebileceğim bazı kitaplar var. Şu an için onları okuyacağımdan emin değilim. 

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
- Bülbülü Öldürmek - Harper Lee - Altın Kitaplar (368 sayfa)

2. Kategori (10 puan):Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
- Gülün Adı - Umberto Eco - Can Yayınları (601 sayfa)

3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
- Kaplumbağalar - Fakir  Baykurt - Literatür Yayıncılık (368 sayfa)

4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
- Tutunamayanlar - Oğuz Atay - İletişim Yayıncılık (724 sayfa)


5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
- Gazap Üzümleri - John Steinbeck - Remzi Kitabevi (480 sayfa)

6. Kategori ( 15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir yazarın bir kitabını  okuyanlara.
- Murtaza - Orhan Kemal - Everest Yayınları (360 sayfa) - Değerlendirmem-

7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
- Tirza - Arnon Grünberg - Alef Yayınevi (484 sayfa)

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
- Şato - Franz Kafka - Cem Yayınevi (412 sayfa) - Değerlendirmem -

9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
- Kar - Orhan Pamuk - Yapı Kredi Yayınları (464 sayfa)

10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
- Burma Günleri - George Orwell - Can Yayınları (315 sayfa) veya Lolita - Vladimir Nabokov - İletişim Yayıncılık (364 sayfa)

11. Kategori ( 25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
- Bozkurt - H. C. Amstrong - Noktakitap (248 sayfa)

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.
- Kuyucaklı Yusuf - Sabahattin Ali - Yapı Kredi Yayınları (220 sayfa) -Değerlendirmem-

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
- Hrant - Tuba Çandar - Everest Yayınları (736 sayfa)

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
- Kılıç Yarası Gibi - Ahmet Altan - Can Yayınları (344 sayfa) (1998 yılı)  - Değerlendirmem -

15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.
- Ve Durgun Akardı Don 1,2,3 - Mihail Şolohov - Evrensel Yayınevi (1140 sayfa) veya Esir Şehrin İnsanları Üçlemesi - Kemal Tahir - İthaki Yayınları (1338 sayfa)


9 yorum:

  1. Şahane olmuş listen. Kaplumbağalar'ı Ocak ayında okuyup yorumlarsan Yazar Ayları etkinliğimize de katılmış olursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet ben de Kaplumbağaları'ı Yazar Ayları etkinliğine denk getirmeyi düşünmüştüm. Sanırım aralıkta da Orhan Kemal okunacak. Ona da kesinlikle katılacağım bir Orhan Kemal hayranı olarak. :)

      Sil
  2. Çok güzel kitaplar seçmişsiniz, bir solukta okursunuz umarım. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Umarım bitirebilirim. Sırf kategori dolsun diye seçtiğim kitap olmadı hiç. Hepsi okumak istediğim kitaplardı. Bu yüzden de etkinlik benim için hayli eğlenceli geçecek. Tabi kitapları dört ayda okumayı başarabilirsem. :)

      Sil
  3. Keyifli okumalar , benim de listem hazır. Bir uçtan başladım bile:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben malesef şimdi başlayamıyorum okumaya. Hiç zamanım yok. Ayın sonunda büyük bir çabayla sizlere yetişmeye çalışacağım. Fazla ilerlemezsiniz umarım. :)

      Sil
  4. Devlet Ana'yı ben de okumayı düşünmüştüm, aklımdan geçenler arasındaydı yani. Onu da ekleseymişim epey benzeyecekmişiz. :) Hoş bir liste, umarım okuma süreci de bu kadar keyifli olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devlet Ana konusunda kararsızım aslında. Orhan Kemal'in Murtaza ya da Eskici ve Oğulları isimli kitaplarından biriyle değiştirebilirim duruma göre. Belirlediğim kitaplarımın hepsini çok sevdim. O yüzden keyifli geçeceğini düşünüyorum. :)

      Sil
  5. Tutunamayanlar ve Kar benim de okunacaklar listemde:)
    Diğerlerinden de birkaçını okudum.Hrant, Kuyucaklı yusuf, Kılıç yaradsı gibi ve Şato:)

    YanıtlaSil