20 Nisan 2013 Cumartesi

Ay'a Yolculuk - Jules Verne

Pinuccia'nın blogunda gördüğüm, her ay bir yazarın kitaplarının okunduğu, "Yazar Ayları" isimli etkinlik için bu ay Jules Verne seçilmiş. Ben de, okumayı çok istediğim bir yazar olduğu için "Ay'a Yolculuk" isimli kitabıyla bu güzel etkinliğe katıldım.

Kitap, 1861 yılında başlayan Amerikan İç Savaşı'nın bitmesiyle, yapacak işi kalmayan bir grup savaş topu üreticisinin bir mermi yaparak uzaya gitmeye karar vermelerini ve bu konudaki hazırlıklarını anlatıyor.

İlk kez Jules Verne okudum ve yazara hayran kaldım. Ne kadar bilgili bir insan olduğunu zaten kitapta açık seçik görüyoruz. Toplar, dürbünler, ay vs. her konu hakkında bilgileri gayet detaylı bir şekilde bize sunuyor. Detayları seven bir insan olduğum için benim çok hoşuma giden bu bilgiler belki de bir başkasını sıkabilir.

Kitapta Michel Ardan karakterini çok sevdim. "Başka dünyada canlı varlıklar yaşayabilir mi?" sorusuna verdiği cevap çok hoştu. Soruyu her yönden cevaplayıp bu cevapların her biri, bir bilimsel alandaki uğraşlar sonucunda, başkaları tarafından bulunmuş olduğu için aslında kendisinin hiçbir şey bilmediğini söylemesi takdire şayan bir bilgelik.

Ben her ne kadar severek okusam da gerek kitabın başlarındaki savaş yanlısı diyaloglar olsun, gerek fazla detay ve terim içermesiyle olsun pek çocuklara yönelik bir kitap olduğunu düşünmüyorum. En azından 12 yaşında bir çocuğa göre değil.

Arka Kapak
Durmak bilmeyen bir tempoyla ve akıl almaz bir hayal gücüyle yazılmış Ay’a Yolculuk bilim kurgunun temel eserlerinden biridir. Macera, 1865’te Amerikan İç Savaşı’ndan yeni çıkmış bir grup topçunun, kulüplerinde yapacak iş bulamayıp başkanları Bay Barbicane’in önderliğinde Ay’a kadar gidebilecek bir mermi yapmaya karar vermesiyle başlar. Haber kısa sürede dünyanın dört bir yanına yayılır. Merminin içinde Ay’a gitmek isteyen bir gönüllü de işe karışınca, proje bir anda çok büyük bir olaya dönüşür.

Astronotların Ay’a ulaşmasından yaklaşık yüz elli yıl önce kaleme alınmış bu çarpıcı roman, Jules Verne’in bilimsel ve edebi dehasının en güzel örneklerinden biridir. Tabii ki günümüzde romanda anlatılan bilimsel gerçeklerin bazıları farklı, ama maceranın tadı aynı!  

1 yorum: